2012-1-IT2-COM06-37922 1

Comenius Többoldalú Iskolai Együttműködések

ACTION RESEARCH ON KEY COMPETENCES IN EUROPE

2012-1-IT2-COM06-37922 1

2012-2014

 

2012-ben kezdtük el második Comenius projektünket, immár gimnazista diákokkal. Ebben a projektben a transzverzális kompetenciák mérésén dolgoztunk olasz (Bassano del Grappa), spanyol (Alcazar de San Juan), lengyel (Gdansk), német (Berlin) és szlovákiai magyar (Érsekújvár/Nové Zámky) partnereinkkel. A résztvevő diákok a gimnázium utolsó két évfolyamának voltak tanulói. A módszertani megközelítés kidolgozása a tanárcsapat feladata volt. A diákok mindegyik nemzetközi projekttalálkozóra prezentációkkal készültek, majd vegyes csoportokba rendeződve a számukra kijelölt feladatokon dolgoztak együtt, amit helyben be is mutattak A projekt munkanyelve az angol volt. A feladatok a közösségi oldalakkal, az internetes zaklatással, különböző természettudományi kérdésekkel voltak kapcsolatosak. A projekttalálkozókra készülve diákjaink interjút készítettek Fekete Rita alezredes asszonnyal, a  Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság Bűnmegelőzési Osztályáról, kérdőíveket töltöttek ki és elemeztek arról, hogy mennyire tudatosan és körültekintően használják kortársaik és maguk is a közösségi oldalakat és az internetet általában. Az internetes zaklatással kapcsolatban filmet néztünk, feladatokat csináltunk. Arról, hogy a hétköznapi életünkben ez hogyan is jelenik meg az alezredes asszony tartott nagyon érdekes és interaktív órát. Az információ ellenőrizhetetlen és sokszor általunk nem befolyásolható terjedését 11. osztályos diákjaink egy remek videóban ragadták meg.

A nemzetközi találkozókon való részvétel élményeit, az utazást, a búcsúbulik hangulatát a diákjaink photostory-kban örökítették meg. A rengeteg élmény között érdemes megemlíteni Madrid és Toledo felfedezését, a Don Quijote történetéből is ismert szélmalmok csodálatos látványát. A többszöri átszállás miatt a Bécs – Gdansk – Bécs távon kezdőből rutinos repülőkké váltak diákjaink.  A 20. század történelmi eseményeit elevenítettük fel Gdanskban, a Szolidaritás városában, illetve Berlinben a Brandenburgi kapunál és a Fal még meglévő darabjainál. Velencében egy maszk készítő műhelyben megnéztük, hogyan készítik a híres karnevál maszkjait.

A projektek során végzett feladatok, a megszámlálhatatlan élmény mind nyomot hagyott diákjaink gondolkodásmódján. A csapatmunka, a külföldi utazások, ismeretlen helyzetek megoldása, a tapasztalatcsere, a partnerek kultúrájának felfedezése mind nyitottabbá, elfogadóbbá tette őket, idegen nyelvi és szociális kompetenciájuk is rengeteget fejlődött. Bár iskolánk jellegéből adódóan a német a fő nyelvünk, mégis különösen nagy öröm mindannyiunk számára az, hogy diákjaink az angol nyelvet ennyire jól és eredményesen tudják használni.  

A projekt részeként még ún. Egyéni Diákmobilitási programot is lebonyolítottunk. A szlovákiai magyar partner, az érsekújvári Pázmány Péter Gimnázium 3 tanulója 2013. szeptember 1-je és november 30. között iskolánk 11. a osztályának vendégtanulója volt. Ezen időszak alatt a megélt közös élmények, órára készülések, felejthetetlen kirándulások, bulik olyan baráti kapcsolatokat eredményeztek, amelyek biztosan kiállják a távolság próbáját.

  Comenius projektösszefoglaló - 2012-14

  Comenius projektbeszámoló 2014: megjelent nyomtatott formában az intézmény 2014-es évkönyvében

    

 

magyar